Stötta Fose!

Det är lätt att stötta FOSE. Du kan göra det genom att betala ett årligt bidrag eller du kan välja ett engångbidrag. För Scouterna i Sverige sköter Monica Alsén och Rita Kegel det praktiska arbetet. Kontakta dem eller fyll i och sänd in blanketten.

Du betalar 150 EUR per år som bidrag(räkenskapsåret är 1 oktober – 30 september) eller 2000 EUR som engångsbidrag. Är du under 30 år betalar du 75 EUR per år. (SEK beroende på kursen på EUR) Beloppet betalas till:  Scouternas Världsfonder
bg 900-3161 eller pg 90 03 16-1 ange FOSE och ditt namn.

Du kan också använda autogiro och då betala 13 Euro varje månad eller 7 Euro per månad. Information och hur du gör hittar du Info-Autogiro.  Beloppen i svenska kronor kan variera beroende på kronans förhållande till Euron. Beloppen är 150 € per år eller 75€ per år om du är under 30 år.

Om du vill kan du göra din gåva skatteeffektiv genom att skänka aktier eller avkastning av aktier till Scouterna, motsvarande det belopp du vill betala. Realisationsvinsten blir skattefri när den realiseras av en ideell skattebefriad organisation. Information finns på Scouternas hemsida. Vill du använda denna metod hör av dig till Monica Alsén eftersom den kräver att man gör rätt från början.

Anmälningsformulär

• DD snedstreck MM snedstreck ÅÅÅÅ
  • Väljer du autogiro måste du också skicka in blanketten för autogiro till Scouternas kansli! Eller gå in på Scouternas hemsida och välj stötta oss/ Månadsgivare och skicka in med Bank ID